Realizowane przez nas etapy procesu wydawniczego
Liczba arkuszy wydawniczych

Potrzeby klienta
Na Emigrantki składa się siedem dramatów wystawianych pierwotnie w „Teatrze Nowotarskiej” w Toronto, a następnie w teatrach objazdowych na całym świecie. Książka ta po raz pierwszy zbiera dorobek artystyczny autora. Miała zatem pełnić funkcję pomnika „trwalszego niż ze spiżu” i stać się ważnym elementem historii polskiej teatrologii.

Projekt okładki i wnętrza
Bazą okładki jest Portret Heleny Modrzejewskiej autorstwa Tadeusza Ajdukiewicza. Grafik wykorzystał butelkowozielony filtr i za pomocą różnego nasycenia koloru wyeksponował postać aktorki. Tytuł, ujęty w delikatne obramowanie, przyciąga uwagę swą niejednorodnością i przełamaniem schematu dzielenia wyrazów. Ten zabieg typograficzny z pewnością przyciąga uwagę „widza”. Czwarta strona okładki koresponduje z frontową ramką dzięki malinowej kolorystyce.
Projekt wnętrza książki uwzględnia specyfikę utworów, które są sztukami do przedstawienia na scenie. Imiona postaci zostały umieszczone po lewej stronie karty, natomiast tekst główny i didaskalia (wyróżnione kursywą) – po prawej. Taki układ sprawia, że na stronach jest dużo jasnej przestrzeni, a to sprzyja czytelności tekstu.
Każdemu z utworów towarzyszy kolaż zdjęć: afiszy, aktorów na scenie lub zza kulis. Uzupełnieniem dramatów są suplementy z instrukcjami odnoszącymi się do okoliczności powstania bądź wystawienia sztuki. Aby odróżniały się od utworów, zostały wydrukowane na szarym tle.

Rodzaj oprawy
Oprawa twarda z wykorzystaniem folii matowej. Biała klasyczna wyklejka.
